Nagelreparatie

Met gel wordt er een nieuwe nagel gecreëerd. Met deze techniek zie je niks meer van de beschadigde nagel en mogen je voeten weer gezien worden!

Eerst wordt de nagel dunner gefreesd en wordt de nagelomgeving goed gereinigd, daarna wordt de gel aangebracht.

De gerepareerde nagel kan 6 weken blijven zitten, afhankelijk van het dragen van de juiste schoenen. Je kunt de schimmelnagel blijven behandelen met tea tree olie en/of nagelolie.

 

Als extra optie kunnen de nagels verder afgewerkt worden met gellak of nagellak.

Nagelreparatie

Schimmelnagels en voetschimmel, we willen er zo snel mogelijk vanaf!

Mannen en vrouwen lopen ongeveer een gelijk risico op schimmelnagels. De kans neemt toe naarmate je ouder wordt. Ook personen met een verminderde weerstand (mensen met diabetes mellitus of mensen die chemotherapie ondergaan) hebben een grotere kans op schimmelnagels. Als je last hebt van een schimmelinfectie op de huid van je voeten is het risico op een schimmelinfectie onder je nagels ook groter. Een verdikte nagel kan druk veroorzaken op de huid, met pijnklachten tot gevolg.  

Schimmels gedijen goed in een vochtige omgeving. De vochtige nagelplaat is daardoor een aantrekkelijke plek. Sporen van schimmels bevinden zich overal in onze omgeving en we komen er dus eenvoudig mee in contact.

Vooral in gemeenschappelijke ruimtes zoals douches, zwembaden, sporthallen, hotels en sauna’s kun je een schimmelinfectie oplopen. Wanneer je daar op blote voeten rondloopt, kom je bijna onvermijdelijk in contact met schimmelsporen.

 

Schimmelnagels kun je herkennen aan een bruine of gele verkleuring die ontstaat aan de zijkanten van de nagel. Meestal begint het bij de nagel van de grote of kleine teen. In sommige situaties kunnen schimmelnagels worden behandeld. Houdt er wel rekening mee dat dit 9 tot 12 maanden kan duren en je thuis dagelijks de nagel moet behandelen.

 

Je kunt het volgende doen om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden:

  • was je voeten dagelijks, liefst zonder zeep
  • droog je voeten goed af, vooral tussen de tenen. 
  • draag sokken van absorberend, natuurlijk materiaal zoals wol of katoen
  • trek elke dag schone sokken aan
  • kies bij voorkeur voor schoenen van echt leer
  • wissel regelmatig van schoenen en draag schoenen niet te lang achter elkaar
  • draag altijd slippers in openbare ruimtes als kleedkamers, douches of sauna’s

Neem voor persoonlijk advies contact met mij op.